Minulle alkaneet portfoliotunnit olivat todella valaisevia ja tukivat minua, sillä osaltani ensimmäisen vuoden portfolio oli mennyt täysin penkin alle. Olin jo aikeissa luovuttaa asian suhteen, eli olin siis aikamoisessa umpikujassa. Tunneilla käydyt keskustelut aiheesta, sekä järjestelmällinen suunnittelu sekä itselle aikataulun tekeminen selvensi minulle monta asiaa.  Vihdoin päädyinkin blogi- malliseen työskentelyyn. Tämän vuoksi Vuodatuksessa oleva blogi saattaa vaikuttaa ajoitain hyvin sekavalta, koska teen samalla ensimmäisen ja toisen vuoden portfoliotani. Pahoittelut siitä.

Vuodatus.net on minun kaltaiselleni: koneilla hyvin kömpelön ja lievän lukihäiriön omaavalle nuorelle, hyvinkin helppokäyttöinen. Tukenani toimii eräs kirjoituksen korjausohjelma, jonka käytössä tosin on ollut muutama epäselvyys...Jokatapauksessa tähän blogiin kirjoittaminen on mukavaa puuhaa, vaikka haasteestani ei teekkään yhtään helpommaksi se etten ole omistanut kameraa, sitten viime vuoden...Onneksi kuitenkin on luokkatovereita, jotka lainaavat minulle kuvia. Luonnollisesti olen valinnut kuvat siten ettei luokkatovereitani voi tunnistaa ja olen aina ilmoittanut, mikäli käytän jonkun muun kuvia. 

Eivät ainoastaan portfoliotunnit olleet minun tukenani, vaan myös opinnäytetyö tunneista oli minulle paljon apua. Minulla oli onneksi ollut jo asiakas ja tiedossa myös se mitä aion tehdä. Tunnit toimivat kuitenkin hyvänä tukena aikatauluttamiseen ja tarkempaan suunnitteluun. Minusta oli myös hyvä kuulla että opinnäytetyö tunneilla sai myös olla itse paikan päällä tekemässä työtä, eli tunneilla ei ollut pakollista tulla. Itse aloinkin käyttää tunteja hyväkseni ja rupesin opinnäytetyöni tekemisen. Tein opinnäytetyötä myös viimeisen kuukauden ajan säännöllisesti, mutta siitä lisää myöhemmin.